قناری شرق.کرمان قناری

وبلاگ تخصصی قناری کرمان

استاندارد قناری گلاستر و اشکالات عمده در گلاستر ها

استاندارد قناری گلاستر و اشکالات عمده گلاستر ها


کاکل قناری گلاستر نا خالصی های قناری گلاستر مشخصات قناری گلاستر قناری گلاستر کاکلی قناری گلاستر بدون کاکل قناری گلاستر اصل قناری گلاستر Gloster قناری گلاستر قناری صفت های قناری گلاستر خصوصیات قناری گلاستر ایراد های قناری گلاستر اشکال های قناری گلاستر استاندارد قناری گلستر استاندارد قناری گلاستر با توضیحات تضویری استاندارد قناری گلاستر استاندارد قناری Standard gloster canary gloster canary image canary gloster

در پست های گذشته با معرفی نژاد قناری گلاستر در خدمت شما بودیم ، در این پست استانداردقناری گلاستر و همچنین مشکلات عمده در گلاستر های داخل کشور را بر رسی میکنیم .

امتیاز بندی قناری گلاستر :

اندازه : ۲۰ امتیاز
کاکل در گلاستر کاکلی : ۲۰ امتیاز | گردی سر در گلاستر بدون کاکل : ۲۰ امتیاز
بدن : ۲۰ امتیاز
پر : ۱۵ امتیاز
حالت های ایستادن : ۱۰ امتیاز
دم : ۵ امتیاز
پا ها : ۵ امتیاز
شرایط و وضعیت عمومی : ۵ امتیاز

جمع امتیازات : ۱۰۰ امتیاز


[ بازدید : 2090 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]


ادامه مطلب

[ 20 / 10 / 1393 ] [ 23:17 ] [ هادی گوری ]

[ ]

راههای مقابله و پیشگیری از انگلهای خارجی

شپشک (کنه قناری) عامل مرگ جوجه ها و راه مقابله با آن

یکی از دشمنان خطرناک قناری، شپشک یا میلبه ویا کنه (انگل خارجی) قناری است. اغلب در زمان جوجه کشی گرفتار این حشرات موذی خواهید شد. دراکثرموارد دیده شده است که جوجه قناری وقتی از تخم در می آید پس از مدتی با اینکه رشد مطلوبی داشته وهمچنین از نظر تغذیه و محل نگهداری هم مشکلی نداشته است، یکباره جان خود را از دست می دهد و غافل از این هستیم که از نظر وجود شپشک ، قناریها را بررسی نکرده ایم. این حشره موذی با حمله به داخل بدن قناری و با مکیدن و تغذیه از خون جوجه قناریها و همچنین قناریهای بالغ، باعث تضعیف و از بین بردنشان میشود.چال قناری و منافذ قفس بهترین محل زندگی و تکثیر شپشک می باشد. زیر پنبه هایی که برای چال یا کاسه تخم گذاشتن قناری استفاده می کنید، اگر پس از مدتی در صورت عدم رعایت اصول بهداشتی دقت نمایید ، متوجه تجمع حشرات ریزی در اطراف دیواره چال که اکثر آنها به رنگ قرمزند خواهید شد.جهت جلوگیری از تجمع شپشک در چال و کاسه قناری میتوان بعد از اینکه قناری ماده چال را با پنبه ها درست کرد و در واقع لانه سازی نمود، قبل ازتخم گذاری ویا گذاشتن تخمهای اصلی ، اطراف دیواره کاسه و لابلای پنبه ها را آغشته به پودر ضد شپشک ویا اسپری نمود و همچنین می توانید مقداری تنباکو خالص در زیر پنبه ها بریزید.

بطور کلی راه مقابله با این حشرات موذی به شرح ذیل می باشد:

1.استفاده از دارو و پودر یا اسپری مخصوص و قطره های پشت گردنی ضد شپشک ؛ برخی از داروها در داخل ظرف آبتنی و برخی از آنها با مالیدن در لابلای پرها و زیر کتف و بال قناری در جهت پیشگیری و نابودی شپشکها استفاده می گردند که بسیار مفید و بی ضرر برای قناریها می باشند.

توجه : زمان پاکسازی و نابودی شپشکها بوسیله دارو: شپشکها در روز خودشان را در بدن قناریها پنهان می کنند و با غروب آفتاب خود را به محل منافذ قفس می رسانند، پس قناری را در روز و قفس و تجهیزات را در غروب ضدعفونی نمایید.

2.شست و شوی و ضد عفونی کردن قفس و لوازم مربوطه با آب جوش و خشک نمودن آنها وسپس اسپری کردن با حشره کشهای مخصوص و بی ضرر.

3.آغشته نمودن اطراف کاسه وچال تخم گذاری با پودر ضد شپشک و قرار دادن تنباکوی خالص در زیر پنبه ها.

4.استفاده از چال یا کاسه سفالی یا از کاسه های سبدی شکل برای تخم گذاری که دارای محلی برای گردش هوا باشند.

5.رعایت اصول بهداشتی و پاکیزه نگه داشتن محل نگهداری قناری.

گرگان قناری

[ بازدید : 1582 ] [ امتیاز : 4 ] [ نظر شما :
]

[ 14 / 10 / 1393 ] [ 21:54 ] [ هادی گوری ]

[ ]

مقاله در خصوص رسمی بلند

در اینجا مقاله آلمانی‌ و ترجمه روان فارسیشو براتون میذارم .
اگر این مقاله کمو‌ کاستی ، جای انتقادی داره تنها ضعف کار منو نشون میده که همینجا از دوستان بزرگوار عذر خواهی‌ می‌کنم ، متأسفانه دوستانی بدون دلیل سعی در ایجاد اختلال و بهم خوردن روند این مقاله داشتند این باعث شد چندی از دوستان که وجودشون می‌تونست در بهبود این مقاله کمک کنه حضورشون کمرنگ باشه .
اما بکمک دوستان و بزرگانی که نام بردم بطور مستقیم و حضور و پشتیبانی‌ تمام چند هزار عضو با صفای‌ گروه ، ما این مقاله را به اتمام رسوندیم و امیدوارم این قدم کوچکی باشه برای حرکت‌های سازماندهی شده در این راه و در نهایت ثبت این نژاد زیبا به عنوان نژادی ایرانی‌ .
امیدوارم ترجمه برگردان متن زیبای آلمانی به فارسی تا حدودی زیباییه متن آلمانیشو براتون منعکس کنه ، چراکه انتخاب واژه‌های زیبای فارسی و بکارگیری اونا از نقاط ضعف منه که امیدوارم مورد پسندتون قرار بگیره.
ارادتمندم
محمد تاجیک ))

جهت اطلاع رسانی هر چه بهتر و بیشتر،از دوستانی که این مقاله رو دانلود میکنن خواهش میکنم به سایر دوستانشون هم انتقال بدن تا استانداردهای صحیح این نژاد زیبا و دوست داشتنی ایرانی به همه ی علاقمندان معرفی بشه.

به امید موفقیت همه ی عاشقان قناری لبخند


برای دریافت مقاله بر روی کلمه دانلود کلیک کنید


دانلود

برگرفته از وبلاگ قناری امل

[ بازدید : 686 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ 9 / 10 / 1393 ] [ 1:04 ] [ هادی گوری ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]